måndag 9 juli 2012

Mor i huset....

...har syltat och saftat idag. Rabarberna skrek efter att bli
skördade nu, så sagt och gjort. 3 flaskor saft och 8 burkar
rabarber/jordgubbsmarmelad blev det. Har mer rabarber
kvar, men dom fick åka in i frysen - jag orkade inte mer.
 Dagsverket för dagen....ska bli gott att ta fram till hösten!
Ytterligare ett glatt besked fick vi idag då Trafikverket var
hit och kikade på träden mellan vårt hus och tågbanan. En hel
del höga, skräpiga och skitfula granar står och vajar otäckt så
fort det blåser. För att inte tala om hur dom skräpar ner och 
dessutom hindrar solen från att nå vår tomt.
Nu ska granjävlarna bort!!! Oj, vad glad jag blev!
Sälgen ska också bort!

Mina alldeles egna söta små penséer. Jag plockade frön
förra sommaren, av penséer som jag köpt och så sådde jag dom
i januari i år. Visst är det något speciellt när man sått fröer och sedan
får njuta av sitt arbete!!



1 kommentar:

  1. Härligt att få bort trädjäklarna. Vi har ju tagit bort några från torpet men vi har också en massa granjävlar utanför tomtgränsen som hindrar solen att lysa på oss.

    SvaraRadera